Drumeție Circuit cu prietenii către Cabana Curmătura, în Piatra Craiului. Cu floricele de primăvară și peisaje superbe

Se anunța o vreme bună în weekend, așa că am strâns gașca de prieteni pentru o drumeție relaxată de o zi în Carpați, anume în Piatra Craiului, de la Fântâna lui Botorog prin prăpăstiile Zărneștilor, către Cabana Curmătura. Apoi, încă un pic mai sus până la punctul de belvedere din Șaua Crăpăturii și înapoi la Fântana lui Botorog prin poiana Zănoaga.

Un traseu de o zi, așa cum ne place nouă să facem… nici prea greu dar nici prea ușor, mai deloc periculos, un traseu ce poate fi abordat de către orice familie, nu doar de către alpiniști sau munțomani antrenați.

Da, știu, am mai scris despre acest traseu de o zi, ba chiar este printre cele mai populare articole de pe acest mic blog de călătorii (și l-am făcut tot într-o lună de mai, acum 3 ani). Dar câteodată este mai importantă compania, prietenia, întâmplările care ne-au unit de o viață, așa că fiecare experiență de acest gen este deosebită, unică… altfel.

Am plecat devreme din București și la ora 8.30 dimineața parcam mașinile lângă Fântâna lui Botorog. Cam 3 ore am făcut până acolo, cu o scurtă oprire la o brutărie din Comarnic, de unde am luat niște pâine pe vatră, ca să avem cu noi pe munte. Voiam și niște covrigi proaspeți dar nu făcuseră în acea dimineață.

Destul de friguț, cu plafonul de nori destul de jos, așa că ne-am echipat repejor și am luat-o la pas prin prăpăstiile Zărneștilor. Nu înainte de a plăti taxa de acces în parcul național Piatra Craiului, 5 lei de persoană, valabilă 7 zile.

Ritmul susținut ne-a încălzit după câteva sute de metri de mers și am început să ne dăm drumul la gură și să povestim ce am mai făcut, pentru că unii dintre noi nu se mai văzuseră de ceva luni bune… voioși și zâmbăreți, în ciuda vremii mohorâte ce ne înconjura, ca mai în orice dimineață de primăvară la munte de altfel…

Înainte cu vreun kilometru de a intra pe traseul din pădure s-a stârnit un vânt puternic aducător de ploaie… ceea ce s-a și întâmplat. O burniță deasă ne-a învăluit așa că ne-am echipat imediat cu pelerinele de ploaie… Norocul nostru că nu s-a transformat în ploaie adevărată…

După vreo 45 de minute de mers relax, am întâlnit indicatorul către Cabana Curmătura… 2 ore- 2 ore și 30 de minute.

De aici începe urcușul prin pădure, unul susținut de aproape o oră… și care ne-a solicitat destul de tare, așa că ne-am oprit să mai dăm din bulendre jos… că ne cam încinsesem. Cel puțin pădurea deasă ne-a ținut adăpost de vântul puternic ce șuiera pe deasupra copacilor…

… plus pauzele de…. șusu…

Cel puțin până la ieșirea în poiana din Valea Curmăturii (după vreo oră de mers prin pădure), unde s-a arătat și soarele care ne-a mângâiat cu căldura sa pentru ca vântul să ne biciuiască în rafale când avea dânsul chef.

Și să ne zgribulească… Așa că am pus la loc bulendrele pe noi…

Dar floricelele de primăvară… am uitat de tot și toate… brândușe, ghiocei de munte (ghiocei în luna mai?) și multe altele ale căror denumire nu o cunosc…

Vai ce frumos… tot mai sus și mai sus, atâta frumusețe în jur, parcă norii se mai risipiseră, parcă vântul puternic nu mai conta, frumusețea locurilor ne-a pătruns și ne-a făcut să nu mai simțim atât de tare aprigele sale rafale… Ce-i drept, soarele și ale sale raze au ajutat din plin…

Piatra Craiului ascunsă în totalitate de nori… Speram totuși să nu coboare ceața și peste noi, în vale… Am avut noroc, nu s-a întâmplat.

Mai mult. pe măsură ce am urcat norii s-au risipit și stâncile s-au arătat în toată splendoarea…

Practic, după 3 ore am ajuns la Cabana Curmătura (aproape o oră după ieșirea din pădure), unde ne-am așezat frumos la masă ca să ne ostoim foamea cu bucatele din traiste, pardon, rucsaci. Unii chiar ne-am luat niște ciorbe de fasole cu afumătură și de perișoare de la cabană…

… cu pofticiosul de rigoare lângă noi… și pe care l-am cinstit așa cum se cuvenea…

Dacă nu bătea vântul cu așa putere, poate că stăteam mai mult decât cele 30 de minute la cabană, însă ni se făcuse frig din nou așa că am luat-o către Șaua Crăpăturii, să admirăm muntele Piatra Mică din punctul de belvedere.

40-45 de minute până sus, urcuș susținut pe o cărare de pe care încă nu se topise zăpada, cu destul noroi, așa că am urcat și am coborât cu atenție ca să nu ne prăvălim pe jos…

Ceea ce nu mi-a reușit, la coborâre m-am dus oleacă, de ajuns ca să mânjesc cu noroi pe popou… Nah… se întâmplă pe munte, de aia trebuie să ai întotdeauna echipament adecvat dar și șervețele umede… ca să te șteargă nevasta…. :)))

Nici în punctul de belvedere nu am zăbovit prea mult, pentru că domnul Vânt nu ne-a lăsat deloc în pace… Așa că în 30 de minute era înapoi jos la Cabana Curmătura…

… iar în drum am dat peste o altă poieniță, plină ochi cu brândușe… pe care le-am pozat…

De la Curmătura am luat-o pe traseul către Poiana Zănoaga (Dungă Galbenă)…

Pe o cărare pe pantă de nivel, lină, fără efort, am trecut pe deasura văii Curmăturii….

… de unde ni s-a arătat în toată splendoarea creasta Pietrei Craiului, încă înzăpezită….

… am continuat pe cărarea din pădure până în Poiana Zănoaga….unde ne-am așezat pe iarbă, la soare și la taclale…

… și la care am ajuns cam în 40-45 de minute….

… cu privirea jur-împrejur la Piatra Craiului dar și la Bucegi… și ei, tot înzăpeziți…

Din poiană a început coborârea prin pădure, destul de accentuată, până la Fântâna lui Botorog, la care am ajuns după aproape 7 ore și 30 de minute de drumeție, cu tot cu pauzele de hodină și de masă…

… din poiană am făcut cam 90 de minute până la parcare…

Am plecat pe ceață, nori și ploaie și ne-am întors pe soare și vânt… Dar și cu binemeritata febră musculară…

Totuși, a fost o drumeție frumoasă, în care am admirat atât floricele de primăvară dar și peisaje minunate, alături de prietenii noștri.

Prietenia rămâne cel mai frumos dar al oamenilor pe acest pământ… Legătura de peste ani și ani…

Faptic traseu drumeție în circuit către Cabana Curmătura

• Traseu – Fântâna lui Botorog (830m) – Prăpăstiile Zărneștilor – Valea Curmăturii – Cabana Curmătura (1470m) – Punctul de belvedere din Șaua Crăpăturii (1660m) – Cabana Curmătura – Poiana Zănoaga – Fântâna lui Botorog
  • Traseul se poate parcurge și în sens invers dar este mai ușor de urcat prin Prăpăstii, chiar dacă este mai lung
  • Marcaje – Punct galben până la Cabana Curmătura. Dungă Galbenă de la Curmătura către Fântâna lui Botorog prin Poiana Zănoaga
  • Distanță – Aproximativ 15km
  • Durată – 7.5 ore, cu tot cu pauza de masă și cele de respiro (am mers destul de încet, pentru că am pălăvrăgit destul de mult)
  • Diferență de nivel +/- 800m
  • Dificultate – mică spre medie de ordin fizic, nu există zone expuse sau prăpăstii pe acest traseu (poate doar sus în Șaua Crăpăturii, la punctul de belvedere, unde ar cam trebui să fiți atenți la cei mici)
  • Sursă de apă la Cabana Curmătura
  • La Cabana Curmătură se poate servi și mâncare caldă (meniul este afișat la bar)
  • Recomand echipament adecvat de munte, mă refer la încălțăminte bună și haine de ploaie, pentru că se poate schimba vremea oricând
  • De asemenea, nu ar strica să aveți cu voi ceva alimente pentru energie (ciocolată, fructe, ceva dulce…)

Datele înregistrate de ceasul meu Xiaomi Amazfit Stratos, mai jos.

Datele înregistrate de Garmin-ul VivoActive 4S al doamnei mele, mai jos. A înregistrat în două reprize.

================================

Acest traseul către cabana Curmătura este unul dintre cele mai frumoase din Carpați și din Piatra Craiului, mă rog, dintre cele ce pot abordate și de către familii cu copii sau de către iubitori de munte ce nu au abilități alpinistice, de cățărători precum căprițele pe stâncă…

Dacă mai aveți idee de trasee la fel de frumose și cu un grad de dificultate mic/mediu prin Piatra Craiului, așteptăm sugestiile voastre…