Vacanță în Slovacia – Drumeție către cascada Skok și un pic mai sus, în Munții Tatra

Vremea se anunța favorabilă în continuare drumețiilor pe munte. Așa că am hotărât să mai facem încă una, dar mai scurtă. Pentru că încă ne resimțeam după circuitul de aproape 10 ore făcut cu o zi înainte, de la Skalnate Pleso către Zelene Pleso. Fie vorba între noi, ar fi trebuit să luăm o zi de pauză și să mergem pe la therme pe undeva, dar nu te pui cu nebunii…

De data aceasta punctul de plecare a fost din stațiunea Strbske Pleso, unde ne mai plimbasem la asfințit cu două zile în urmă prin jurul frumosului lac. Planul era să mergem către cascada Skok (Vodopad Skok în slovacă), poate chiar un pic mai sus de ea, cât ne vor ține picioarele.

Normal, mai întâi am consultat indicatoarele…

… interesant este acest ultim panou, în care sunt prezentate vârfurile ce pot fi văzute de pe traseu. Până la cascadă ar fi trebuit să facem 1 oră și 30 de minute, conform indicatorului.

Zis și făcut. La orele 9.20 dimineața plecam deja pe traseu, mai întâi pe șoseaua principală, apoi pe o alee largă, pe care am mers într-o pantă ușoară vreme de 10-15 minute.

Am văzut de pe cărare și trambulinele pentru sărituri cu schiurile…

Apoi cărarea s-a strâmtat, s-a bolovănit și am intrat ușor prin pădure…

… iar după ce am ieșit din pădure peisajul a început să se deschidă, stâncoasele culmi ale Munților Tatra ni se înfățișau în toată splendoarea.

Fiind unul dintre traseele populare în Slovacia, nu e de mirare că o mulțime de alți turiști plecaseră pe munte către aceleași destinații.

După aproape 1 oră și 40 de minute ajungeam lângă cascadă, după un drum nu tocmai obositor, pentru că pantele nu au fost deloc agresive. Doar am mers prin vale mai mult, Mlynicka pe numele ei.

Am stat puțin acolo jos, la baza cascadei…

… 25 de metri înălțime are această cascadă…

… apoi am luat-o prin stânga, sus, vroiam să ajungem deasupra ei, să vedem măcar lacul Skok.

După cum era normal pe așa culmi stâncoase, lanțurile nu au lipsit din peisaj. O porțiune de vreo 20-30 de metri, nu tocmai complicată. Lanțurile sunt puse acolo pentru momentele când stânca e umedă. Mă rog, dacă tot erau acolo, le-am folosit.

Pe care am depășit-o fără peripeții. Ba pardon, la coborâre am alunecat și am dat puțin cu fundul de pământ… Mă mir că nu se crăpat stânca aia după contact… 😀

Practic, după 30 de minute ajungeam sus, deasupra cascadei, lângă lacul cu același nume… Skok, la 1789m altitudine.

Panoramele acolo sus, superbe…

Nu am putut sta liniștit locului și am luat-o în sus, în căutarea unui alt lac, mai micuț. Cred că am mai urcat încă 30 de minute, până la următoarea terasă a văii dintre munți, însă nicio urmă de el.

Alte panorame frumoase acolo sus, tot mai stâncoase, tot mai ascuțite… cu vârful Strbky (2381m) punct central.

Și mai vroiam să urc puțin, pentru a da de urma acelui mic lac ascuns între stânci… dar a venit un mesaj… „Unde ești? Că noi am înghețat”… Alarmă, trebuia să mă întorc. Era destul de friguț, vântul bătea rece și nori negri își făceau apariția pe deasupra munților…

Am ajuns înapoi lângă lacul cascadei Skok, mi-am recuperat partenerii de drum și am luat-o înapoi, pe lângă cascadă, tot pe lanțuri, apoi pe cărare până în stațiunea Strbske Pleso.

Practic, după 2 ore eram înapoi în stațiunea Strbske Pleso. Unde ne-am oprit să mâncăm ceva, pentru că deja ne cam apucase foamea. Am găsit un food court chiar la intrarea în stațiune, cu tot felul de sandwich-uri și mâncăruri calde, la prețuri decente.

Apoi, mergând înspre parcare ne-am întâlnit cu… ursul.

Nu un urs adevărat, ci un nene costumat care vroia să atragă turiștii pe la vreun restaurant.

Faptic traseu până la Cascada Skok, din Strbske Pleso

• Timp total excursie – 5 ore și 30 de minute, cu tot cu pauze
  • Diferență de nivel +/- 450 metri
  • Traseu din Strbke Pleso, până la cascada Skok – 1 oră și 40 de minute, traseu ușor
  • Traseu până deasupra cascadei Skok, 30-40 de minute, mai dificil, porțiuni cu lanțuri
  • Nu sunt cabane acolo sus, așa că recomand să aveți la voi ceva de mâncare, apă și ceva dulce, pentru energie
  • Plus echipament de munte, încălțări bune și haine de ploaie

–––––––––––––––––––––––––––––-

Clar, ne-am atins scopul în acea excursie către cascada Skok și puțin pe deasupra ei, prin frumoasa vale Mlynicka. Am făcut mișcare, ne-am bucurat de peisaje superbe și… nu am mai mers 10 ore, cum se întâmplase în ziua precedentă.