Se anunțase tot ploaie în ziua următoare, văzusem deja două castele (Coira și Tarasp), așa că am simțit nevoia schimbării registrului turistic. Și, ca printr-o minune, gândul m-a dus la Muzeul BMW, pe care doream să-l văd de ceva timp. Fusesem de atâtea ori în Munchen și nu-i călcasem pragul. Puștiulică s-a dovedit încântat, doamna nu prea, dar cu două treimi din voturi am stabilit ruta pentru următoarea zi – Munchen, BMW!

Am mers cu mașina în parcarea subterană, undeva sub BMW Welte, o imensă clădire showroom pentru toate modelele de mașini și motociclete ale grupului BMW comercializate la ora actuală… BMW, MINI, Rolls-Royce Motor Cars și BMW Motorrad.

Plus restaurante și tot ceea ce este nevoie pentru a ține vizitatorul ocupat timp de multe ore sub același acoperiș. Chiar am programat de acolo un test cu un BMW din seria 3 în România, să vedem dacă se va concretiza.

Am ieșit din BMW Welte și am traversat pasarela către BMW Museum, aflat la câteva sute de metri distanță. Din câte am înțeles, la început mașinile și motocicletele BMW aveau un mic muzeu într-un dintre fabricile BMW din Munchen. Prin 1960 s-a decis construirea unui nou sediu administrativ iar din 1973 s-au deschis porțile actualului Muzeu BMW, într-o clădire separată în forma unei cupe.

În acea zi, în parcarea din fața muzeului erau expuse mai multe mașini retro, cu proprietarii lângă ele, prezentându-le curioșilor.

Am intrat, am fost îndrumați să lăsăm rucsacii la garderobă, sub cheie, apoi am mers să cumpărăm biletele – parcă 24 de Euro de familie am dat. Imediat după ce se intră în turul muzeal ești întâmpinat de o sculptură dinamică care ia diverse forme celebre ale mașinilor BMW, după cum puteți vedea în videoclipul de mai jos.

De menționat că BMW era deja un constructor celebru de motoare de avioane până la 1919, când business-ul pe acest segment a intrat în declin (nu este greu de intuit motivul).

Așa că s-au orientat către producția de motoare pentru motociclete, cel mai important client fiind Victoria Werke din Nuremberg, care producea motocicleta de mai jos.

 

… Până în 1923, când a apărut minunăția asta de motocicletă BMW R32 ….

… care arată foarte bine chiar și pentru vremurile noastre. Cu un motor boxer în doi cilindri, 8.5 CP și o viteză maximă de 100Km/h.

Primii pași în industria automobilistică i-au făcut în 1929. Când au început producția unor mașini sub licență britanică, de la British Austin Seven.

Au fost produse din 1929 și până în 1931. De menționat că la acestea inginerii germani au contribuit cu îmbunătățiri majore, cum ar fi un corp din oțel mai mare, frâne pe toate cele patru roți, plus că au crescut gradul de confort la interior. Camioneta cu două locuri a fost produsă între anii 1930 și 1931.

Am plecat mai departe, vizita se anunța interesantă. Pentru ca imediat să dăm cu ochii de panoul imens cu motociclete…

Practic erau expuse cele mai importante modele de motociclete BMW produse în istoria acestei mărci.

Apoi am văzut câteva motoare de avion…

… sau pentru bărci cu motor.

Urmate de cele pentru mașini…

… în ordine cronologică, din 1966 și până în 2005.

Pentru ca apoi să ajungem la frumusețea asta de BMW 328 Touring Coupe din 1939.

Atenție! 1971cc, 136CP, viteză maximă 220km/h! Oau! În 1939! Și cu un design de-ți curg balele.

Continuăm periplul în imagini…

Normal, am fost atras mai mult de modelele mai vechi, de până în anii 70.

Cum ar fi acest BMW 700 din 1964!

Ce superbitate de mașinuță!

Au urmat motocicletele de curse!

Și am continuat periplul nostru…

Interesantă zona cu informații și imagini de arhivă, chiar și din timpul războiului.

Pentru ca apoi să ajung aici…

Unde mi-au plăcut modelul din BMW 3/15PS din 1930.

Cel BMW 315 din 1934.

Din 1936 vă prezint modelul BMW 328.

Precum și superbul coupe BMW 507 din 1956!

Nu am stat pe loc, deși parcă m-aș fi zgâit la frumoasele retro încă mult timp.

Dar nu am fost dezamăgit, a urmat cea mai frumoasă încăpere din tot muzeul BMW, în care erau expuse un model BMW Isetta și un altul BMW 2002TI.

BMW Isetta din 1955!

M-am uitat de curiozitate pe net să văd cam cât ar costa o buburuză de genul ăsta. Mi-am luat gândul, au prețuri destul de mari exemplarele care arată impecabil.

Și BMW 2002 TI din 1968! I want one!

Superbe mașinuțe! Iar prezentarea lor, pe măsură. M-am uitat, m-am dus, m-am reîntors în același loc. Am stat pe băncuțe, ne-am uitat minute în șir la ele…

Am continuat în zona modelelor M… căutate de toți amatorii de viteză și adrenalină!

Iar la finalul turului prin Muzeul BMW am trecut printr-o zonă de creație…

Am ieșit din muzeu după aproape trei ore… Încântanți de ce am văzut, recunosc, modelele de până în anii 70 fiind mai pe sufletul nostru. Ce design aveam mașinile pe vremuri, ce plăcere să le privești.

Afară ploua și mai tare. Cu părere de rău ne-am luat La Revedere de la Muzeul BMW, cu gândul că poate vom reveni cândva.

Spre seară, după o partidă de shopping, ne-am ostoit foamea la Mănăstirea Andechs… un haxe (ciolan de porc crocant la exterior), niște vărzucă călită, o salată de cartofi, covrigi uriași și ceva bere de la sfânta mănăstire. Tipic bavarez…