Prietenii și cunoscuții noștri cunosc pasiunea noastră pentru Alpi, implicit Austria, Bavaria și, mai nou, Tirolul de Sud din Italia. Mai toate vacanțele noastre de vară le-am petrecut pe acolo și de fiecare dată ne-am simțit minunat.

Ne-am plimbat pe munți, am vizitat orășele și castele, am degustat specialitățile locale și ne-am întors de fiecare dată acasă cu promisiunea că vom reveni și în anul următor. Și de fiecare dată am descoperit lucruri noi, alte și alte peisaje superbe, cu munți înalți, pășuni verzi și lacuri de smarald, plus orășele medievale potrivite pentru plimbări relaxate, la pas.

Nu ne-am plictisit niciodată în Alpi. Cum alții preferă Grecia sau Turcia, pot spune că obsesia noastră sunt Alpii. V-am povestit despre locurile frumoase de vizitat în Bavaria, în Styria și Salzammergut, ba chiar și de prin Carinthia.

Dar mi-am dat seama că nu am făcut deloc un sumar al locurilor frumoase vizitate de noi în Tirol, de altfel o zonă la fel de frumoasă a Austriei. Și în care vom mai merge în vacanțe cât de curând.

De cele mai multe ori am vizitat zone ale Tirolului în timp ce eram cazați în Bavaria, în Garmisch Partenkirchen mai ales. Și în special pe cele aflate aproape de granița cu Bavaria. Dar ne-am cazat de câteva ori și în Tirol, ba la Scharnitz, ba în Valea Leutasch, unde ne-am simțit minunat de fiecare dată.

O cazare ieftină dar cu gazde primitoare, unde ne-am simțit foarte bine a fost la Pensiunea Hotel Weisses Rössl. De fapt, acum văd că s-a mai scumpit. Dar am rămas încântat când proprietarul, un italian de pe la Bolzano însurat cu o austriacă, mi-a spus că pot lua băutură din frigider sau diverse vinuri din rastel, urmând să las banii pe încredere într-o pușculiță.

O alta, de 4 stele, unde am stat în regim demipensiune, cu o mâncare excelentă, a fost la Sport Hotel Xander. Aici chiar am stat 10 nopți, timp destul pentru a ne face o părere obiectivă. Și unde ne-au dat gratuit biciclete pentru drumeții.

Clar este că Tirolul vă poate oferi tot ceea ce ați avea nevoie într-o vacanță de vară, de la drumeții la picior sau pe bicicletă, pe munte și prin canioane, la alpinism, sporturi extreme, băi termale și până la vizitarea de orășele superbe, a unor muzee sau castele medievale.

Iată care sunt cele mai frumoase obiective turistice vizitate de noi în Tirol

Deși Zugspitze este cel mai înalt vârf al Germaniei, granița cu Austria este delimitată chiar acolo sus, la 2962 de metri. Este una dintre cele mai atractive destinații turistice ale zonei.

Valea Leutasch ne-a găzduit de câteva ori iar acolo ne-am simțit de fiecare dată minunat. Ne-am plimbat cu bicicletele, am vizitat canionul Leutaschklamm, orășelul Seefeld și ne-am relaxat la un picnic pe malul lacului Wildsee.

O panoramă superbă asupra masivului Zugspitze se vede de lângă lacul Blindsee, la pensiunea Zugspitzblick.

La fel de frumoase sunt peisajele și pe lângă lacul Plansee.

O drumeție strașnică am făcut la Achensee, cu punct de plecare din Pertisau.

Iar unul dintre cele mai frumoase locuri care ne-a rămas pentru totdeauna la suflet a fost Eng Alm, un sătuc de poveste așezat într-un peisaj de vis.

Singurul castel vizitat de noi în Tirol a fost Landeck, unde am văzut un muzeu al tradițiilor locale. Cred că au mai fost și altele dar nu-mi mai aduc aminte acum.

Ba pardon, am mai vizitat unul, dar în el era amenajată o berărie, o fabrică de bere mai exact. Starkenberger se numește și nu trebuie ratată de către niciun pasionat de bere.

Cel mai frumos oraș cu străzi medievale în care vă puteți plimba la pas vreme de ore bune? Innsbruck, fără îndoială. La fel de mult ne-a plăcut și Hall Im Tirol. Normal, în Innsbruck se poate face shopping în mall-uri sau în zona centrală pietonală. Dar pentru acest lucru v-aș propune și Samnaun, o stațiune duty-free din Elveția cu acces pe șosea numai din Tirol.

Unde am mai vrea să mergem cât de curând în Tirol? Poate în zona Solden, pe lângă Wildspitze, al doilea vârf ca înălțime al Austriei, după Grossglockner. Mai ales că acolo vara este deschisă în timpul verii o superbă șosea alpină care duce spre Merano, Timmelsjoch se cheamă. Nu am apucat să conduc pe ea când am fost în Dolomiți, așa că trebuie să-mi fac alt drum prin acea zonă, neapărat.